نواب ابراهیمی
#رنگوببین
در حال جستجو...
دنبال چه آموزشی هستی؟
می‌تونی اسم غذا یا ماده اولیه رو جستجو کنی.
(مثلا هویج، مرغ، بروکلی یا قرمه سبزی و قیمه و کباب!)

خوراک ماهیچه و سبزیجات با برنج قهوه‌ای

طرز تهیه خوراک ماهیچه و سبزیجات با برنج قهوه‌ای

یکی از مهم‌ترین عناصر فعالیت ورزشی حفظ یک رژیم غذایی متناسبه. این آموزش بهتون کمک می‌کنه که یک خوراک سبزیجات همراه سردست گوسفندی آماده کنید که سرشار از فیبر و پروتئین‌های مورد نیاز بدنتونه تا ریکاوری سریع‌تری رو تجربه کنید. برای کربوهیدرات این بشقاب برنج قهوه‌ای در نظر گرفته شده که فیبر بسیار بالاتر و درصد کربوهیدرات کمتری نسبت به برنج سفید داره. با مراحل همراه باشید.

  • ۱ مرحله اول

    خرد کردن سبزیجات

    پیازها رو پوست بگیرید و به شکل خلالی نازک برش بزنید. فلفل دلمه‌ای رو به شکل نگینی ریز خرد کنید بهتره از فلفل دلمه‌ای رنگی استفاده کنید تا غذا ظاهر بهتری پیدا کنه. بعد هویج رو پوست بگیرید و با یک برش طولی از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت رو درشت برش بزنید. کدو سبز رو هم به همین ترتیب خرد کنید.

  • ۲ مرحله دوم

    بار گذاشتن خوراک

    سردست گوسفندی رو همراه سبزیجات داخل زودپز بریزید، بعد پوست اضافه سیر رو هم جدا کنید و داخل زودپز قرار بدید. می‌تونید از قابلمه هم استفاده کنید اما در این صورت باید زمان پخت رو طولانی‌تر در نظر بگیرید. فلفل سیاه نمک پودر سیر پودر پیاز رو اضافه کنید و به اندازه آب جوش بریزید که تمام مواد زیر سطح آب قرار بگیره. در زودپز رو ببندید، روی حرارت قرار بدید و یک ساعت و نیم زمان بدید تا خوب بپزه و بعد از روی حرارت بردارید.

  • ۳ مرحله سوم

    پختن برنج

    برنج رو با آب سرد خوب بشورید و همراه مقداری آب، کمی نمک، عصاره زعفرون و به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار بدید تا بپزه. توجه داشته باشید که برنج قهوه‌ای برای پخت به آب بیشتری نسبت به برنج سفید نیاز داره.

  • ۴ مرحله چهارم

    سرو کردن غذا

    برنج و خوراک شما آماده‌ست. داخل ظرف مناسب سرو کنید و نوش جان!

مواد مورد نیاز

سردست گوسفندی: ۴۰۰ گرم
برنج قهوه‌ای: ۱/۵ پیمونه
هویج متوسط: ۲ عدد
کدو سبز متوسط: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای متوسط: ۱ عدد
پیاز متوسط: ۲ عد
فلفل سیاه: به مقدار لازم
زردچوبه: به مقدار لازم
پودر پیاز: به مقدار لازم
فلفل قرمز: به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم
زمان آماده سازی:
60 دقیقه
مناسب برای
2 نفر
منتشر شده در
۲۹ آگوست ۲۰۲۴
در حال بارگزاری دیدگاه‌ها...

جدیدترین ویدیو ها