نواب ابراهیمی
#رنگوببین
در حال جستجو...
دنبال چه آموزشی هستی؟
می‌تونی اسم غذا یا ماده اولیه رو جستجو کنی.
(مثلا هویج، مرغ، بروکلی یا قرمه سبزی و قیمه و کباب!)

خورش کدو و بادمجان

نمایش آموزش در اینستاگرام
مواد اولیه
مواد لازم برای خورش کدو بادمجان:
پیاز: ۱ یا ۲ عدد
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
چوب دارچین: به مقدار لازم
پودر دارچین: نصف قاشق چای‌خوری
زردچوبه: نصف قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
رب گوجه: ۱ قاشق غذاخوری
کدو سبز: ۳ عدد
بادمجون: ۳ عدد
گوجه: ۱ عدد
آبغوره: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
آب: به مقدار لازم
برای ماست و خیار:
خیار: ۱ عدد
گردو خرد شده: یه مشت
جعفری: یه دسته کوچیک
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
ماست: به مقدار لازم

طرز تهیه خورش کدو و بادمجان

توی این ویدیو نواب ابراهیمی طرز تهیه یه خورش اصیل و خوش‌طعم ایرانی، یعنی خورش کدو بادمجان رو بهتون آموزش می‌ده. این خورش هم با گوشت و هم با مرغ تهیه می‌شه که تو این ویدیو شما درست کردن اون با گوشت چرخ کرده رو یاد می‌گیرید. در کنار این غذای خوشمزه می‌تونید ماست و خیار هم سرو کنید.

مراحل تهیه خورش کدو و بادمجان به زبان ساده

  • 1 مرحله اول

    آماده سازی برنج

    مقدار برنج مد نظرتون رو با آب سرد بشورید و بعد بذارید کنار تا خیس بخوره.

  • 2 مرحله دوم

    آماده سازی گوشت

    پیاز رو تا جایی که می‌تونید ریز خرد کنید و به همراه یه چوب دارچین که به خوش‌عطر شدن غذا خیلی کمک می‌کنه، توی قابلمه برای ۶ تا ۷ دقیقه سرخ کنید. پیاز سرخ شده رو به یه گوشه قابلمه منتقل کنید و حالا گوشت چرخ کرده رو داخل قابلمه بریزید. نمک و فلفل رو که اضافه کردید گوشت و پیاز رو برای ۷ یا ۸ تفت بدید تا زمانی که رنگش تغییر کنه. پودر دارچین و زردچوبه رو اضافه کنید و خوب با گوشت مخلوطش کنید. تو این مرحله رب گوجه رو اضافه کنید و بعد از اینکه اونم خوب با گوشت مخلوط کردید، تقریبا ۶ دقیقه صبر کنید و بهش آب اضافه کنید. یه جوری که روی موادتون رو بپوشونه. بعد روی حرارت کم اجازه بدید تا بپزه. حدود چهل دقیقه زمان می‌بره.

  • 3 مرحله سوم

    آماده سازی کدو و بادمجان

    سر و ته بادمجون و کدو سبز رو بگیرید و مطابق ویدیو اونا رو به صورت نواری برش بدید. بعد اونا رو توی روغن خیلی داغ سرخ کنید. دو دقیقه برای سرخ شدن هر طرف کافیه. برای اینکه روغن بادمجون‌های سرخ شده رو بگیرید اونا رو گوشه‌ی تابه روی هم بذارید تا روغنشون کشیده بشه، بعد از چند دقیقه می‌تونید اونا رو بردارید. تو این فاصله کدوها رو توی تابه سرخ کنید.

  • 4 مرحله چهارم

    دم کردن برنج

    آب برنج رو خالی کنید و حالا اونو با آب جدید، نمک و روغن بذارید روی حرارت تا آبش تموم شه. بعد درشو بذارید و روی حرارت کم اجازه بدید دم بکشه.

  • 5 مرحله پنجم

    مرحله نهایی خورش

    چوب دارچین رو از داخل مخلوط گوشت بردارید و نوارهای بادمجون و کدوی سرخ شده رو به آرومی دور تا دور قابلمه بچینید. یه گوجه رو حلقه حلقه برش بزنید و بهش نمک و فلفل بزنید. حالا این حلقه‌ها رو هم روی خورش بچینید. تو این مرحله چیزی که رمز طعم بی‌نظیر این خورشته، یعنی آب‌غوره رو بهش اضافه کنید. مقداری آب جوش رو روی دیواره قابلمه بریزید تا مطمئن شید چیزی بهشون نچسبیده. در قابلمه رو بذارید و برای حدود یک ربع بذارید روی حرارت بمونه.

  • 6 مرحله ششم

    آماده کردن ماست و خیار

    زمانی که خورش آماده می‌شه می‌تونید یه ماست و خیار خنک برای کنار غذاتون آماده کنید. خیار رو به صورت نگینی و ریز خرد کنید و بعدشم گردو رو خرد کنید. داخل کاسه بریزید و یه دسته جعفری ساطوری شده هم بهش اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه رو که اضافه کردید ماست رو بریزید تو کاسه و خوب مخلوط کنید. با یه مقدار جعفری خشک و یه‌کم گردو خرد شده می‌تونید تزیینش کنید.

  • 7 مرحله هفتم

    سرو غذا

    خورش بعد از جا افتادن یک ربعه، بخاطر دارچین و آب‌غوره عطر بی‌نظیری پیدا کرده. برای تزیینش می‌تونید از چندتا غوره هم استفاده کنید و بعد به همراه برنج سروش کنید.

زمان آماده سازی:
1 ساعت و 30 دقیقه
مناسب برای
4 نفر
منتشر شده در
۱۱ می ۲۰۲۱
در حال بارگزاری دیدگاه‌ها...

جدیدترین ویدیو ها